INDUSTRIVERNØVELSE HOS NORTURA

1Aid Norge gjennomførte 06.06.18 industriverndag hos Nortura på Rudshøgda, avsluttet av en storøvelse med eksplosjon i fabrikken. Med hele industrivernet, alle nødetatene og frivillige som Norsk Folkehjelp og Røde Kors i aksjon ble dette en levende, og ikke minst realistisk øvelse. Vi er også stolte over å spille på lag med Medic Makeup Norway, som med sitt profesjonelle markørteam og kunstnere av skadesminkere skaper de perfekte rammene for en stor øvelse.

Etter forberedende møte og god kontakt på mail og telefon var industriverndagen planlagt og klar for gjennomføring.

Dagen begynte med en rask teoretisk gjennomgang av det vi kaller «førstehjelpstanken». Dette setter alt av innsatspersonell i stand til å tenke likt i møte med alvorlig og kritiske syke og skadde personer.

Jobben i et industrivern er praktisk og må øves på, derfor gikk resten av dagen med til praktisk trening og øvelse. Tre grupper, tre ringøvelser, som sammen med industrivernleder ble valgt med bakgrunn i egne ønsker om øvelsesmomenter etter behov.

Stor pågående blødning, alvorlig klemskade, og en egen post med fokus på branngruppa, oppmarsj på skadested/håndregler slangeutlegg.

Dette var tre poster hvor gruppene fikk tid til å trene å gjøre seg gode på de utvalgte casene.

Etter en god lunsj av Nortura sine gode produkter var det i gang igjen.

Alarmen går! Eksplosjon på anlegget, ukjent antall sårede, røyk er observert!

Innsatsleder aktiviserer industrivernet, og vi ser raskt, og igjennom hele øvelsen at dette industrivernet er godt trent, og samhandling med nødetatene fungerer meget bra!

Røykdykkere er raskt på plass, pasienter blir evakuer fra hot zonet, og førstehjelpsgruppa gjør en god jobb med de evakuerte og alvorlig skadde pasientene før nødetatene ankommer.

Etter øvelsen gjennomførte alle de involverte en oppsummering av øvelsen. Mange gode tilbakemeldinger, men også noen læringsmomenter, noe som gjør slike øvelser så verdifulle!

Vi er utrolig glade for, og meget takknemlig for at den profesjonelle redningstjenesten, ambulanse, politi, brann og de frivillige fra Norsk Folkehjelp og Røde Kors ville og kunne delta!

Det er en uvurdelig stor verdi i denne samtreningen hvor industrivern og nødetater kan bli bedre kjent med hverandre, hvilke roller man har og nødetatene har mulighet til å bli kjent med objektet.

En stor takk til Nortura Rudshøgda for at vi fikk mulighet til å skape denne dagen for industrivernet… BRA JOBBA!

 

Flere bilder av dagen:

1Aid Norge har de siste dagene startet levering av Defibtech Lifeline AED og opplæring til skoler i Ullensaker kommune.

1Aid Norge er stolt over å få oppdraget tildelt! Vi har nå startet jobben med å levere hjertestartere og opplæring til skolene i Ullensaker kommune. De siste to dagene er flere maskiner av typen Defibtech Lifeline AED plassert ut, og opplæring gitt.

1Aid Norge kan nå presentere Vertikal Helse og LHL som ny leverandør!

Vertikal Helse og LHL sammen med 1Aid Norge starter samarbeid om salg av hjertestartere i Norge. På bildet t.v Jack Lockert, Leder HMS/Kurs avdelingen Vertikal Helse og Bjørn-Tore Løvtangen, daglig leder 1Aid Norge.

1Aid Norge er stolt av å få samarbeide med to så seriøse og dedikerte organisasjoner. Vi vil i tiden fremover kunne levere flere spennende produkter, men først ut er kvalitetsproduktene til Amerikanske Defibtech!

Vi vil nå kunne tilby kundene våre de samme hjertestartene som tidligere, men nå til mer konkuransedyktige priser, sier daglig leder i 1Aid Norge, Bjørn-Tore Løvtangen. Det vil også komme flere produkter, noe vi gleder oss veldig til å presentere det norske markedet! På sikt vil vi også kunne levere andre produkter via Vertikal Helse og LHL (Landsforeningen for hjerte- og lungesyke).

Vi er stolte og ydmyke over å få denne tilliten fra Vertikal Helse og LHL, og vi gleder oss til å skape et godt produktivt samarbeid avslutter han.

 

 

Vertikal Helse – medisinsk kompetanse

Vertikal Helse er en medisinsk kompetansebedrift som tilbyr et bredt spekter av tjenester. Vi er Norges største leverandør av helseforsikring og tilbyr også andre helsetjenester til private, bedrifter og organisasjoner.
Vår visjon er å bidra til et bedre helse-Norge ved å gjøre medisinsk kompetanse tilgjengelig for alle.
Vi bistår våre kunder og pasienter med å finne fram til den raskeste og beste behandling og sørger for at du kommer raskest mulig tilbake til en aktiv hverdag.

Markedsledende samarbeid

Gjennom 20 år har Vertikal Helse vært markedsledende på formidling og utvikling av helseforsikring i Norge. Dette har vi oppnådd ved å sette pasientene i fokus og gi personlig medisinsk oppfølging. Som markedsleder har vi opparbeidet oss unik kompetanse om det norske helsevesenet og kundenes individuelle behov.

Vertikal Helse er eid av LHL – Landsforeningen for hjerte- og lungesyke, en eier som jobber for et bedre liv for alle pasienter.

Kilde: http://www.vertikalhelse.no

Et bedre liv

LHL er en medlemsbasert, ideell og helhetlig helseorganisasjon med over 52 000 medlemmer. Kombinasjonen av 250 lokallag, klinikker og sykehusdrift gir LHL en unik mulighet til å følge opp pasienter og pårørende før, under og etter behandling. Gjennom forskning, politisk påvirkning, folkeopplysning, profesjonell behandling og tett oppfølging har LHL siden 1943 bidratt til å gi folk et bedre liv.
Det skal vi fortsette med.

Kilde: http://www.lhl.no

 

 

NÅ PRATER «1-1-3 APPEN» MED AMK

Hvem, Hva, Hvor?

Hvor er du når du ringer 1-1-3? Det er for mange det største spørsmålet. Det har nå Norsk Luftambulanse gjort enklere både for deg og AMK sentralene!

Livsviktig tid går tapt fordi 113-sentralen sliter med å spore opp pasientene. Appen Hjelp 113 sender automatisk 113-operatøren melding om hvor innringeren er. Last ned og start appen Hjelp 113 nå.

Husk å starte appen så snart du har lastet den ned. Du må taste inn telefonnummeret ditt for at 113-sentralen skal klare å spore deg opp automatisk hvis du en dag bruker appen for å få øyeblikkelig hjelp.

Har du allerede vår tidligere versjon Hjelp 113-GPS? Start den på nytt nå og tast inn telefonnummeret ditt. Så er også den oppdatert til automatisk å varsle 113-sentralen om hvor du er.

Appen Hjelp 113 er laget for å være så enkel som mulig å bruke, men bruk gjerne noen minutter på å bli kjent med den.

Husk at telefonen må ha mobildekning for å kontakte 113 og for at 113-sentralen automatisk skal få vite hvor du er.

Som en del av installeringen vil appen be om tillatelse til å få tilgang til mobilens stedstjenester (og på iPhone: tilgang til kontakter), det er viktig at du svarer «ja» på disse spørsmålene. Tilgang til kontakter er nødvendig for at appen skal vise 113-sentralen hvor du er. Appen lagrer koordinatene dine som en kontakt på telefonen din. Hvis du bruker iPhone og ikke tillater tilgang til kontakter vil ikke appen fungere slik den skal.

Vi håper du aldri trenger Hjelp 113, men er veldig glad for at du har den med deg!

Appen Hjelp 113 er utviklet av Stiftelsen Norsk Luftambulanse og vårt bidrag til den nasjonale dugnaden ”Sammen redder vi liv” i regi av Helsedirektoratet.

LES HELE SAKEN, OG FÅ RÅD OM INSTALLASJON TIL DIN TELEFON: HER

KILDE: WWW.NORSKLUFTAMBULANSE.NO

BILDE: NORSK LUFTAMBULANSE

 

Nå har Juli kommet og mange gleder seg over å være på ferie, eller venter på at ferien skal begynne!




 

 

 

 

Vi ønsker alle våre eksisterende og kommende kunder en riktig god og trygg sommer! Vi gleder oss til videre samarbeid

Vi er tilgjengelig hele sommeren på mail@1aid.no om det skulle være noen som ønsker kontakt.